گرمایش از کف

گرمایش از کف

گرمایش از کف:

سایت جامع تاسیسات مکانیکی در خصوص این سیستم گرمایش از کف نیز مقاله ی مستقلی ارائه نموده است. در این مقاله سعی داریم خلاصه ای از این سیستم برای علاقه مندان مطرح کنیم. لذا دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر حتما مقاله ی گرمایش کفی را مطالعه نمایید.

بدون شک این سیستم با قدمت ترین و در عین حال مدرن ترین و پاکیزه ترین سیستم گرمایشی می با

شد. قدمت گرمایش از کف به دورانی باز می گردد که در حمام های باستانی حرارت موجود در دود ناشی از سوختن موادی مانند چوب (برای گرم کردن آب حمام) با عبور از مسیرهای تعبیه شده در زیر کف (گربه رو) باعث گرمایش فضای حمام می شده است.

در این سیستم نیز مانند پکیج و موتورخانه از آب جهت انتقال دهنده ی حرارت استفاده خواهد شد. آب گرم از داخل لوله های  پنج لایه که در کف اتاق ها جانمایی شده است عبور داده می شود و حرارت به صورت تشعشعی به محیط منتقل خواهد شد.

در گذشته شبهات های زیادی مبنی بر غیر بهداشتی و مضر بودن گرمایش از کف برای ساکنین و تجهیزات ساختمان به گوش می رسید. ایراداتی ناشی از انتشار کرک فرش ها، گرد و غبار و… که باعث بروز مشکلات تنفسی و ریوی برای افراد حاضر در محیط می شود و یا اینکه عمر فرش های ساختمان و یا کف سازی با استفاده از این سیستم کاهش می یابد، اما امروزه تولید کنندگان  لوله های پنج لایه با کسب مجوز های لازم به این شبهات پایان داده و موجبات آسودگی خیال مصرف کنندگان را فراهم نموده اند. سوپرپایپ یکی از برند های لوله پنج لایه مورد تایید سایت جامع تاسیسات مکانیکی می باشد که می توانید لیست قیمت آن را در فروشگاه مجازی ما مشاهده نمائید.

مزایای سیستم گرمایش از کف:

– بدون حتی یک درصد اشغال فضا

– گرمایش یکنواخت

– افزایش سطح گرمایش (سطح مقطع کف اتاق)

– ایجاد گرمایش از پایین ترین سطح (کف اتاق)

– کاهش  هدر رفت انرژی

– گرم بودن کف اتاق ها ( سرامیک و…) و احساس آسایش بیشتر

– در دید نبودن تجهیزات

– ایجاد گرما تا ارتفاع دو متر

– قابلیت کارکرد به عنوان سیستم ذوب کننده ی یخ در باند فرودگاه ها، رمپ ساختمان ها، بر روی پشتبام ها، فضا های سرباز و استادیوم های ورزشی و …

– عملکرد پاکیزه ( عدم تولید دوده و …)

– استقلال کامل فضاهای مختلف یک واحد آپارتمان به واسطه ی تنظیم دستی یا اوتوماتیک دما در اتاق های مختلف

– قابلیت اتصال به سیستم پکیج و موتورخانه

– رزرو حرارتی بالا

معایب سیستم :

– سرعت پایین در ایجاد گرمایش برای نخستین بار پس از روشن شدن

– هزینه ی اولیه ی بالا

اینستاگرام

mehdi2iran
ارسال دیدگاه