تنظیم فشار پکیج – پایین آوردن فشار پکیج

 

تنظیم فشار پکیج – پایین آوردن فشار پکیج

با توجه به این که پکیج با فشار ۵/.بار شروع به کار میکند.و سوئیچ فشار فعال میشود.چرا اصرار به تنظیم مدار گرمایش روی ۵/۱ بار را داریم……؟؟؟؟ جهت تنظیم و پایین آوردن فشار پکیج به موارد زیر توجه فرمایید.

۱ چون فشار دینامیک از تبخیر مایعات جلو گیری میکند.

۲ با افزایش فشار دینامیک در سیستم تبخیر کاهش می یابد.

۳ با افزایش فشار بر اثر ایجاد خلا در فشار دینامیک سطح لوله نقطه جوش بالا میرود.

۴نتیجه این ۳ مورد.

با ایجاد فشار در مدار گرمایش عملا ا ز تبخیر آب مدار و خروج از اتوونت جلو گیری کردیم.

۵ با افزایش فشار انتقال حرارت آب مدار گرمایش را با رادیاتورها و مبدل ثانویه جهت تامین آب مصرفی بالا میرود.

۶ با افزایش فشار از خوردگی و کاویتولاسیون در  پره های پمپ پکیج  جلو گیری می  شود.

۷ با افزایش فشار جنبش مولکولی آب برای انتقال حرارت زیاد وبه فرار بودن انتقال حرارت کمک میکند.

۸ با افزایش فشار صدای کمتری در لوله ها و دستگاه به گوش میرسد.وقتی حبابهای هوا به هر دلیلی در سیستم باشند تولید صدا میکنند.و مانند عایق در سیستم هم رفتار میکنند.

۹ با افزایش فشار دینامیک  در سیالات ( آب ) نسبت به فشار منبع انبساط بسته…حجم اضافی آب راحتر وارد منبع انبساط میشود.به عبارتی فشار سیستم به منبع محاط است.

۱۰ در هیدرو بلوک پکیج هم  (شیر سه طرفه) زمان تغیر مدار از کوچکترین روزنه باز شده از طریق محرک الکتریکی آب راحت مسیر خود را پیدا میکند.

۱۱  افزایش فشار دینامیک تاثیری به سزایی دارد.با کوچکترین مسدود شدن.در مسیر خیلی زود مسیر بای پس باز میشود.

تنظیم فشار پکیج

برخی اوقات در حین پر کردن آب سیستم یه صورت سهوا فشار  بیش از اندازه افزایش می یابد. در این هنگام لازم است فشار کاهش داده شود. اما شیوه پایین آوردن فشار پکیج را بسیاری افراد نمی دانند. در این مطلب به صورت خلاصه به این فرآیند اشاره می نماییم. اما توصیه می کنیم انجام این موارد تخصصی را به متخصصین ماهر واگذار فرمایید. در حقیقت اگر فشار پکیج بالاتر از ۲ شود، چند روش برای کم کردن آن وجود دارد.

کم کردن فشار پکیج

هنگامی که در فصل زمستان این مورد اتفاق بیفتد و نیاز به کاهش فشار پیش می آید، شیرهای رفت و برگست رادیاتور از زیر پکیج باز می باشند. پس می توان با تخلیه اندازه ای از آب از یک رادیاتور فشار را کاهش دهید. برای این کار شیر هواگیری رادیاتور را باز کنید تا مقداری آب تخلیه گردد. هر وقت عقربه فشار پکیج به ۱٫۵ رسید شیر هواگیری رادیاتور را ببندید.

دومین روش کاهش فشار پکیج مربوط به فصل تابستان است. در این هنگام شیر ورودی آب سرد پکیج باید بسته شده و شیر پر کن پکیج باز شود. حال یک شیر آب گرم در ساختمان باز شود و صبر کنید تا عقربه فشار پکیج به عدد ۱٫۵ برسد. سپس شیر پرکن را سته و شیر ورودی آب سرد پکیج را باز نمایید. ددر حقیقت با این دو روش شما آب اضافی پکیج را خالی کرده اید تا فشار آن کاهشیابد. حال می توانید پکیح را روشن نمایید.

اما اگر هر وقت شما با این روش ها به پایین آوردن فشار پکیج اقدام می کنید و چند ساعت بعد باز هم فشار بالا می رود، باید از متخصص کار دعوت نمایید که حتما بررسی لازم را انجام دهد. زیرا ممکن است شیر پر کن پکیح و آب رد کن آن، یا منبع انبساط پکیج، یا مبدل اصلی در مدل های تک مبدل، دچار خرابی شده باشد.

در پایان لازم به ذکر است که بسیاری افراد در موارد فنی خودشان تخصص دارند و کارهای مربوط به ساختمان خود را انجام می دهند. اما اکثر افراد تخصص این موارد را ندارند. از این رو انجام این کارهای تخصصی بدون داشتن مهارت بسیار خطرناک است. لازم است این گونه کارها را حتما به یک گروه تخصصی خوشنام بسپارید. مجموعه کالاتک تعمیرات تخصصی پکیج ، کولر گازی ، شوفاژ و لوله کشی ساختمان را به صورت تخصصی خدمت شما عزیزان انجام می دهند. می توانید از طریق سایت آچار و شماره های تماس این گروه معتبر در مورد کارهای فنی خود سفارش کار ارسال فرمایید.

تنظیم فشار پکیج

fadakar
ارسال دیدگاه