رادیاتور دکوراتیو چیست؟

رادیاتور دکوراتیو چیست؟

نکات مهم در خرید رادیاتور دکوراتیو

رادیاتور دکوراتیو چیست؟ رادیاتور های دکوراتیو در سیستم گرمایشی ساختمان استفاده می‌شوند. نام دیگر رادیاتورهای دکوراتیو، رادیاتورهای تزئینی هستند. همان طور که از نامش مشخص است رادیاتور دکوراتیو شکل ظاهری بسیار زیبا و متفاوتی با انواع رادیاتورهای دیگر دارد.

به بیانی دیگر کامل کننده دکوراسیون هر اتاقی است که در آن اتاق استفاده می‌شود. رادیاتور دکوراتیو علاوه بر طراحی خاصی که دارد، امکانات و ویژگی‌های زیادی نیز دارد.

شرکت‌های معتبر تولید انواع رادیاتورها ، رادیاتور دکوراتیو را در مدل‌های متنوع و مختلفی تولید می‌کنندکه شرکت آنیت تولید کننده رادیاتورهای لوکس آلومینیومی و شرکت دیما تولید کننده رادیاتورهای لوکس استیل از جمله این شرکتها می باشند.

این نوع رادیاتورها هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی تولید می‌شوند.

نحوه عملکرد رادیاتور دکوراتیو

نوعی از رادیاتور دکوراتیو همانند رادیاتورهای قدیمی و سنتی به وسیله آب، گرما را انتقال می‌دهند. در سیستم تأسیساتی این رادیاتورها لوله کشی آبی در قسمت‌های مختلف ساختمان انجام می‌شود. آب داخل لوله کشی توسط پکیج گرم می‌شود و به رادیاتور دکوراتیو می‌رسد. از این طریق گرما به تمامی نقاط اتاق‌ها انتقال داده می‌شود؛ بنابراین در استفاده از نوع آبی رادیاتور دکوراتیو نیاز به پکیج و لوله کشی وجود دارد.
نوع دیگری از رادیاتور دکوراتیو با استفاده از انرژی برق نصب و راه اندازی می‌شود. رادیاتور دکوراتیو برقی در قسمت‌های مختلف اتاق به روی زمین یا دیوار نصب می‌شود. با اتصال رادیاتور به منبع برق، گرما از رادیاتور دکوراتیو به محیط پیرامون انتقال پیدا می‌کند. در ساختمان‌هایی که لوله کشی آبی وجود ندارد، می‌توان از رادیاتور دکوراتیو برقی استفاده کرد.

مزایای رادیاتور دکوراتیو

رادیاتور دکوراتیو در مدل‌ها و اندازه‌های متنوعی تولید می‌شوند که به راحتی می‌توان با هر دکوراسیونی از محل سکونت یا محل کار، هماهنگی ایجاد کرد. طراحی مدرن این رادیاتورها، باعث افزایش محبوبیت آن‌ها بین خریداران رادیاتور شده است.

اندازه و ابعاد رادیاتور دکوراتیو نسبت به رادیاتورهای قدیمی، کوچک است و ضخامت کمتری دارد، از این رو این نوع رادیاتورها فضای خیلی کمی از فضای اتاق را اشغال می‌کنند.

گرمای حاصل از رادیاتور دکوراتیو مطبوع است. به‌طوری‌که هیچ نوع حساسیت تنفسی برای افراد اطراف خود ایجاد نمی‌کند. همچنین بازدهی گرمایی رادیاتور دکوراتیو در حد مطلوب است و هدر دهی انرژی بسیار کم است.

نوع برقی رادیاتور دکوراتیو این امکان را می‌دهد تا در هر قسمت از ساختمان که نیاز است، به راحتی نصب شود.

رادیاتور دکوراتیو دارای حمل و نقل و عملیات نصب آسانی است.

معایب رادیاتور دکوراتیو چیست؟

برخی از مدل‌های رادیاتور دکوراتیو ظرافت بسیار بالایی دارند، به همین دلیل ممکن است در اثر فشارها و ضربه‌های احتمالی آسیب ببینند.

مدل‌های برقی رادیاتور دکوراتیو مصرف برق بالایی دارند.

مدل‌های شیشه‌های رادیاتور دکوراتیو گرمای کمتری را نسبت به جنس‌های دیگر مانند فولاد و آلومینیوم ایجاد می‌کنند.

جنس انواع رادیاتور دکوراتیو

رادیاتور دکوراتیو در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که با توجه به جنس به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

رادیاتور دکوراتیو استیلی

این نوع رادیاتور دکوراتیو معمولاً به صورت رادیاتورهای پره‌ای هستند که قابلیت کم و زیاد شدن پره‌های آن‌ها وجود دارد.

رادیاتور دکوراتیو فولادی

رادیاتور دکوراتیو از جنس فولاد نیز تولید می‌شود که طرح‌های مختلفی دارند.

رادیاتور دکوراتیو آلومینیومی

جنس آلومینیوم برای تولید رادیاتور دکوراتیو محبوبیت بیشتری دارد. همچنین آلومینیوم به دلیل سبک وزن بودن می‌تواند طرح‌ها و شکل‌های مختلفی داشته باشد.

رادیاتور دکوراتیو شیشه‌ای

مدل‌های شیشه‌ای رادیاتور دکوراتیو از شیشه‌های مقاومی ساخته می‌شود که به وسیله المنت‌های الکتریکی کار می‌کنند.

 

mehdi2iran
ارسال دیدگاه