راهنمای نصب پکیج گرمایشی

راهنمای نصب پکیج گرمایشی

راهنمای نصب پکیج

راهنما و آموزش نصب پکیج گرمایشی ، پکیج دیواری

گرمایش مطبوع محل سکونت و آب گرم بهداشتی، همواره از نیازهای اولیه بشر بوده و می باشد . شاید هنوز هم استفاده از کرسی های ذغالی ، و بخاری های نفتی ، را در بعضی از نقاط کشور عزیزمان شاهد باشیم ولی حقیقت این است که با توجه به فراوانی گاز طبیعی و برقراری انواع دسترسی به این موهب الهی تکنولوژی را بر آن داشته است که راهکارهای جدیدی را برای بشر مهیا سازد . در حال حاضر پکیج دیواری متداول ترین وسیله ایجاد گرمایش شوفاژ در سراسر دتیا است . عدم اشغال فضای مفید ، ایمنی بسیار بالا ، استقلال کامل هر واحد مسکونی و رضایت کامل و کافی از عملکرد پکیج دیواری تقریبا جایی برای تردید در استفاده از این سیستم در منازل و واحدهای تجاری باقی نمی گذارد . راتدمان بالا و مصرف بهینه سوخت گاز از دیگر عواملی هستند که دستگاههای اجرایی را نیز تشویق به توسعه استفاده از پکیج دیواری من نماید.

شرایط مورد نیاز محل نصب پکیج :

حجم فضای محل نصب و راهنمای نصب پکیج گرمایشی :

  • محل نصب پکیج باید کلیه شرایط مورد نیاز دودکش را دارا باشد .
  • به ازاء هر کیلو وات توان دستگاه به ۱ متر مکعب فضا نیاز است.

بطور مثال دستگاهی که ۲۴ کیلو وات توان دارد به ۲۴ متر مکعب فضا نیاز دارد در صورتی که حجم محل نصل دستگاه کمتر از حد مورد نیاز دستگاه باشد باید فضای محل نصب را به اتاق مجاور و یا فضای آزاد ارتباط داد که میتوان به وسیله بردین بالا و پایین درب اتاق به اندازه ۵ سانتیمتر و یا قرار دادن هواکش های مشکب در بالا و پایین درب فضای محل نصب دستگاه  با به اتاق مجاور به صورت دائما باز ارتباط داد.

نکته مهم در خصوص راهنمای نصب پکیج گرمایشی

در صورتی که فضای محل دستگاه کنتر از حد مورد نیاز دستگاه باشد و نیاز بود که فضای محل نصب دستگاه به اتاق مجارو و یا هوای آزاد ارتباط داده شود حتما  باید نوع ارتباط دائما باز باشد.

به طور مثال نمیتوان از پنجره های قابل باز و بسته شدن و یا فن استفاده نمود، زیرا ننکن است که پنجره بدلیل بسته شود و یا فن خراب شود و اکسیژن اتاق توسط دستگاه مصرف شود و باعث خفگی افرادی که در آن اتاق هستند بشود

اکسیژن مورد نیاز پکیج :

علاوه بر اینکه به ازا هر کیلو وات توان پکیج به ۱ متر مکعب فضا نیاز است فضای اتاق محل نصب نیز باید به محیط فضای بیرون از اتاق یک دریچه یا پنجره دانما باز ارتباط داشته باشد تا اکسیژن مورد نیاز دستگاه از محیط بیرون از اتاق محل نصل دستگاه تامیین گردد و هم در صورت نشتی احتمالی ، گاز در محیط اتاق جمع نشود.

محل های که نمیتوان پکیج را در آنجا نصب نمود :

  • هرگز نباید دستگاه دودکش دار را در مکان های زیر ۸ متر مکعب یا فضای های بسیار کوچک نصب نمود . (راهنمای نصب پکیج گرمایشی کمک به نصب پکیج دیواری توسط تکنسین ها )
  • هرگز نباید دستگاه را در دستشویی ، توالت ، حمام ، رختکن، زیزمین و امثال آن نصب نمود.
  • هرگز نباید دستگاه را در مکان هایی که احتمال خطر آتشسوزی دارند مانند: انبار کاغذ ، تینر ، رنگ و امثال آن نصب نمود.
  • هرگز نباید دستگاه را در محل هایی که در آن گاز های اسیدی موجود می باشد ( مانند بالای ماشین لباسشویی و …) که باعث خوردگی اجزای داخلی دستگاه شود نصب نمود.

محتویات داخل کارتن پکیج :

  • دستگاه
  • دفترچه راهنما
  • شابلون نصب
  • قلاب آویز
  • پیج ها و رول پلاک
  • حلقه های دودکش ( پکیج های فن دار )

جهت کارتن دستگاه پلمپ بوده و در هنگام نصب دستگاه هیچ کسی جز نماینده مجاز خدمات حق باز کردن کارتن را ندارد و نماینده خدمات نیز زمانی مجاز به بازکردن کارتن میباشد که پیش از باز کردن کارتن پکیج کلیه مراحل توضیح داده شده در بخشنامه وظایف نمایندگان ( اطمینان از نصب بودن رادیاتور ها و … ) را چک کرده باشد.

تهیه اتصالات نصب پکیج :

  • کلیه اتصالات اعم از شیلنگ ها شیر سرویس شیر ورودی آب دستگاه فیلتر سختی گیر و صافی پکیج ورودی آب دستگاه ، محافظ برق و صافی برگشت مدار گرمایش که جهت نصب پکیج توسط نصال بکار می رود باید از نوع استاندارد و دارای کیفیت بالا باشد.
  • خرید کلیه اتصالات نصب پکیج به عهده مشتری می باشد.
  • باید از صافی آب و گاز مناسب در نصب پکیج استفاده شود.

توجه:

حتما از یک محافظ برق پکیج مناسب استفاده گردد.

 لوله کشی زیر دستگاه بر عهده نماینده خدمات نمی باشد ، و فقط نصب دستگاه و راه اندازی آن رایگان می باشد.

نماینده خدمات پکیج موظف است تا بعد از نصب دستگاه کلیه اتصالات آب ، گاز ، برق و دودکش را از لحاظ نشتی تست نماید و مهره های گاز داخل و بیرون دستگاه را آچارکشی نماید.

 

 

ما را در اینستاگرام دنبا کنید.

پکیج شوفاژ دیواری چیست؟

mehdi2iran
ارسال دیدگاه